söndag 18 oktober 2009

Musik och städning

Läste idag att ett av mina favorit-band, A-ha, ska lägga av. Sorg, men musiken finns ju kvar. Jag minns när de slog igenom 1985 och de har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. Jag har sett dom live en gång, den 13 juni 2002. Jag stod längst fram och tiden stod stilla när Morten Harket kom upp på scen. Ojojojojoj.

Här är en video-lista på några av mina A-ha favoriter (utan inbördes rangordning):

This alone is love
The blood that moves the body
Summer moved on
There´s never a forever thing
I wish I cared
Forever not yours
Did anyone approch you Snygg Morten Harket ;-)
The sun never shone that day

Dagen har gått i städandets tecken :) Imorgon kommer en arbetsterapeut och ska titta på mitt badrum och kök. Hon ska se vad som ska/kan göras om hemma. Jag ledsnade på mitt badrum, när jag blev sittande i badkaret. Jag kom inte upp. Glömmer av emellanåt att värme inte passar så bra ihop med min MS. Shit, jag trodde att jag skulle bli kvar där. Nu ska badkaret ut!! Hur ofta badar jag i det? Inte ofta. Sen hoppas jag att mitt kök ska bli mera användarvänligt. Jag som är lång, har diskbänkar för dvärgar. Jag får ont i ryggen av dem. Å så ugnen........Den måste komma upp en halv meter. Skakningar och värme går inte bra ihop alls! Vi får se hur det går....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar